بافتنی های ناز مامان دو قلو ها

تلاش،خلاقیت،خودباوری و پاکدامنی بانوی ایرانی، بهتــــــرین چتر حمایتی برای خانواده وجامعـــــــه

بافتنی های ناز مامان دو قلو ها

تلاش،خلاقیت،خودباوری و پاکدامنی بانوی ایرانی، بهتــــــرین چتر حمایتی برای خانواده وجامعـــــــه


***
***
***
                  
***


***

بنام خدائیکه سخاوتمندترین  وارامبخش ترین و بی منت ترین  هستی بخش  است .
این روزها کلمه( صله رحم) را زیاد میشنویم.
امیدوارم  تعبیر شما هم از صله رحم  فقط دادن عیدی و یا سالی یکبار سر زدن به خواهر و برادر و سایر اقوام واشنایان ، انهم فقط اقوام درجه یک نباشد !!و یا  مثل بعضی ها صله رحم را  مختص زمان مرگ و یا بیماری  ندانید  ...





 
 
ببخشید منظورم این نیست که  تمام هم وغم ما عزیزان ما باشد ،بلکه میخواهم بگو یم چرا با همه چی کلیشه ای  برخورد میکنیم ،انگار میخواهیم حتی صله رحم را هم دور بزنیم .دقت کنیم کم نیستند  افرادی که حق خواهر و برادری و فرزندی را خوب و شایسته بجا نمی اورند ،به عبارت دیگر  انگار هر کسی فقط و فقط خودش را می بیند  و دیگر هیچ کس. البته تا زمانی که عزیزانشان زند ه اند .



همه می دانیم که غمناکترین اتفاق در زندگی هر کس در بین تمام انسانها خصوصا ما ایرانیها از دست دادن برادر یا خواهر یا پدر و مادر و یا یکی از نزدیکان است .
طوریکه ارزو میکنیم ای کاش فقط برای یکبار هم شده ، ان عزیز از دست رفته را ببینیم .! و چه خواسته نامعقولی!!!! هرگز زمان به عقب بر نمیگردد.
بیایید در سال جدید درد یکدیگر را واقعا بفهمیم. .قوت قلب هم باشیم . به جای فرستادن (sms) که گاها هجویاتی بیش نیز نیستند تصمیم بگیریم  ازنزدیک از وضع زندگی عزیزانمان خبر بگیریم ،و مطمئن باشیم ، گاها مشکلی که برای او غیر قابل تحمل است شاید با کمی سخاوت و همدردی  واقعی ما قابل حل باشد .
من مطمئنم اگر هر کدام ازما از خانواده خود شروع کنیم و صله رحم به معنای واقعی کلمه را در زندگی خود جاری و ساری کنیم  میتوانیم دنیای  پر از غم وغصه ای که گاها وجود  خواهر و برادر ویا...را فرا گرفته را به دنیای شاد و زیبایی  تبدیل کنیم .
مطمئنن کسی که نسبت به درد و غم نزدیکترین  عزیز خود بی تفاوت  است درد هیچ کس را نمیفهمد و نتیجه ان همان میشود که در جامعه شاهدیم . و  این یعنی خیلی ها با سیلی صورت خود را سرخ میکنند و خیلی ها هم از فرط پر خوری و زیاده خواهی و حساب و کتاب ثروت و سودهای انچنانی ...وبا  بی تفاوتی حتی نای نفس کشدن ندارند .
به یاد داشته باشیم دنیا گذر گاهی بیش نیست  ،پس  وظیفه انسانی ایجاب میکند دستی را بگیر یم تا پیش وجدان خود و خدای خود روسفید باشیم  .  چه بهتر که از نزدیکترین کس خود شروع کنیم .
فراموش کرده ایم خواهر یا برادر و   پدر و مادر و فرزند حقی بر گردن هم دارند . گاهی انقدر از درد همدیگر بی خبریم که فقط بعد از مرگشان  میفهمیم او چه دردی کشیده و تاسف بارتر از ان زمانی که بفهمیم با کمی سخاوت و گذشت ما شاید گوشه ای از بارمشکلات اورا ما هم میتوانستیم به دوش بگیریم ولی     " افسوس چه زود دیر میشود  ".
 مشکل ونیاز  اطرافیان همیشه نیاز مالی نیست  بلکه گاهی کمی توجه و محبت و  ساعتی مهمان خانه او شدن است . اما گاهی خواسته و ناخواسته در حق اطرافیان خود بی مهری میکنیم .
مثل بی مهری برخی  فرزندان به پدرها  و مادرهاو ..
 گاهی با سهل انگاری و گاها در مقام شوخی !!با حرفی و یا نگاهی و یا با بی تفاوتی نسبت به درد دل انها،و یا  قطع رفت و امد ، چنان ضربه ای به قلبشان میزنیم که  فقط با مرگ از یادشان میرود . پس بیایید از امروز تصمیم بگیریم  و کشف کنیم پدر و مادر ،چگونه از ما راضی و خشنود میشوند.
بد نیست حداقل  ماهی یکبار انها  را به صرف بستنی یا عصرانه یا غذای مورد علاقه  به خانه خود ویا پارک دعوت کنیم و خوشحالشان کنیم.
یا گاهی پای درد دلشان بنشینیم و با احترام به حرف دلشان گوش کنیم. و...........
به یاد داشته باشیم  گرد پیری در چهره انها  نشان از مهمان بودن انهاست پس سعی کنیم مهمان نوازان خوبی باشیم چون بعدا افسوس هیچ سودی ندارد . تا میتوانیم خدمت کنیم نه اینکه انتظار داشته باشیم انها خدمتگزار ما باشند .
ویا با سر زدن به خواهر و برادر خود در حد توان خود دلشان را شاد کنیم البته بی منت .
                     
به یاد داشته باشیم انسان به خاطر درک و فهمش انسان نامیده شده است .
خدایا تو را به حرمت تمام خوبیهایت قسمت میدهم دستمان را بگیر تا  به معنای واقعی انسان باشیم .

تقدیم به تمام کسانی که به بهترین نحو ممکن صله رحم را به جا می اورند .
                                        مدیر وبلاگ :م. توکلی
 لطفا  اگر با نظر من  موافقین  با درج نقطه  نظرات و انتقادات خودتون کمک کنید تا صله رحم به معنای واقعی ترویج داده شود.